26 września 2024, godz.: 19:00
Piotr Schmidt Int. Sextet ft. Aaron Parks,
Mino Cinelu & Adam Bałdych
- Wieczór z Komedą! Gwiazdy Jazzu w NFM Wrocław!
Koncert nawiązuje także do dwóch niezwykle nagrodzonych płyt Piotra Schmidta:
- Komeda Unknown 1967 / Hearsay
W składzie:
Komeda Unknown 1967
Kiedy świat myślał, że z twórczością Komedy zrobiono już wszystko,
niespodziewanie, pod wrażeniem płyty „Tribute to Tomasz Stańko” (SJRecords,
2018), do Piotra Schmidta zwrócił się Krzysztof Balkiewicz – Prezes
Stowarzyszenia Opieki Nad Spuścizną Krzysztofa Komedy, który przekazał mu sześć
odnalezionych w archiwum i nieopublikowanych dotąd kompozycji tuza Polish
Jazzu. Te utwory miały mieć swoje miejsce na płycie „Moja słodka europejska
ojczyzna”, jednak finalnie się na niej nie ukazały i przepadły… Do momentu,
kiedy na warsztat wziął je właśnie Piotr Schmidt. Trębacz owe znaleziska
zaaranżował i wydał w 2022 roku na albumie „Komeda Unknown 1967”. Jak
przekonuje sam Balkiewicz: „Piotr Schmidt wraz z przyjaciółmi oddał hołd
Krzysztofowi Komedzie w 90. rocznicę jego śmierci w sposób absolutnie genialny.
Wydaje się, że nasza europejska ojczyzna czekała na tę muzykę…”.
Więcej o płycie „Komeda Unknown 1967”:
https://sjrecords.eu/pl/produkt/piotr-schmidt-international-sextet-komeda-unknown-1967
Hearsay
Album zrodził się w tym samym czasie co ‘Nieznany Komeda’. A przynajmniej
materiał na tę płytę został zarejestrowany podczas tej samej sesji nagraniowej.
Pokazuje ona jednak nowy kierunek w twórczości Piotra Schmidta, który objawia
się pewnym eklektyzmem dwóch muzycznych światów, w których trębacz uczestniczył
do tej pory równolegle. Tytułowa ‘pogłoska’ ujawnia jednak słuchaczowi właściwy
sens tej muzyki. Na nowy album Schmidta składają się opowieści, które krążą
wokół artystów, ich życia i dokonań, ale nie tylko. „Hearsay” odnosi się do
zasłyszanych informacji bez potwierdzenia, które często prowadzą do
nieporozumień i zafałszowanego postrzegania rzeczywistości. Ta muzyka staje się
dla Piotra przestrzenią do starcia się z tymi pogłoskami za pośrednictwem jego
muzyki, by finalnie spróbować dostrzec nagą prawdę, wolną od subiektywizmu. Z
jakimi ‘hearsays’ zmierzą się Piotr Schmidt International Sextet i goście
podczas koncertu w NFM?
Więcej o płycie „Hearsay”:
https://sjrecords.eu/pl/produkt/piotr-schmidt-international-sextet-hearsay
Aaron Parks to
wybitny amerykański pianista jazzowy, którego
kariera muzyczna rozkwitła dzięki współpracy z Terencem Blanchardem.
Już w wieku 14 lat rozpoczął edukację na University of Washington, by wkrótce
przenieść się do Manhattan School of Music w Nowym Jorku, gdzie studiował pod
okiem znanego pianisty Kenny'ego Barrona. Przełom w jego karierze nastąpił, gdy
w wieku 18 lat dołączył do zespołu Blancharda, z którym nagrał cztery albumy, w
tym nagrodzony Grammy "A Tale of God's Will (A Requiem for Katrina)".
Parks zyskał uznanie nie tylko jako członek zespołu
Blancharda, ale także jako wszechstronny sideman, współpracując z takimi
artystami jak Christian Scott, Kendrick Scott, Gretchen Parlato, a także będąc
częścią kwartetu James Farm razem z Joshua Redmanem. Warto zauważyć, że jego
solowa kariera również rozwijała się dynamicznie; Parks wydał swoje pierwsze
cztery albumy w wytwórni Keynote Records między 1999 a 2002 rokiem. W wytwórni
Blue Note zadebiutował w 2008 roku albumem "Invisible Cinema", którym
podbił serca fanów jazzu na całym świecie, a później wydał m.in. dwa albumy dla
ECM.
Aaron Parks jest uznawany za jednego z najbardziej
wpływowych pianistów jazzowych swojego pokolenia. Jego muzyka, charakteryzująca
się subtelnym połączeniem tradycji z nowoczesnością, odzwierciedla wpływ Alice
Coltrane i Shirley Horn, podkreślając znaczenie przestrzeni i subtelności w
kompozycji i improwizacji. Wkład Parksa w światową scenę jazzową jest
niezaprzeczalny. Jego unikatowy styl i wszechstronność, zarówno jako lider
zespołu, jak i akompaniator, sprawiają, że jest ceniony przez szerokie grono
słuchaczy i muzyków. Aaron Parks inspiruje kolejne pokolenia jazzmanów, łącząc
w swojej muzyce piękno z absurdem, co czyni go jednym z najciekawszych
pianistów swojej ery.
Mino Cinelu
to francuski muzyk specjalizujący się w grze na instrumentach perkusyjnych,
kompozytor i producent muzyczny mieszkający na stałe w Nowym Jorku.
Światową sławę perkusjonalisty zyskał w roku 1981,
biorąc udział w trasie koncertowej Milesa Davisa (wówczas pierwszej, po
pięcioletniej przerwie) oraz tworząc wraz z Alem Fosterem i Marcusem Millerem
sekcję rytmiczną na podwójnym albumie Davisa „We Want Miles”, który był zapisem
z kilku koncertów z tej trasy. W tym okresie współpracował też z Weather
Report, m.in. na płycie Sportin' Life oraz This Is This! grając również na
gitarze.
Występował z wieloma uznanymi artystami i zespołami
jazzowymi oraz popowymi, jak m.in. Dizzy Gillespie, Gil Evans, Pat Metheny,
Cassandra Wilson, Herbie Hancock, Wayne Shorter, Branford Marsalis, Al Di
Meola, Paquito D’Rivera. Jest dwukrotnym zdobywcą nagród Grammy. W Polsce
współpracował m.in. z Anną Marią Jopek, Leszkiem Możdżerem czy Markiem
Napiórkowskim.
Adam Bałdych,
wybitny skrzypek i kompozytor. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii
Muzycznej w Katowicach. Od 2012 roku związany z wydawnictwem ACT.
Nazywany „cudownym dzieckiem skrzypiec”, karierę
rozpoczął w wieku 14 lat. Szybko został okrzyknięty innowatorem łączącym
dokonania muzyki poważnej i współczesnego języka skrzypcowego z talentem
improwizatorskim.
W krótkim czasie stworzył własny styl, który stał się
inspiracją dla nowej generacji improwizujących skrzypków. Swoją muzykę
prezentował na najważniejszych festiwalach jazzowych, w prestiżowych salach
koncertowych, m.in. w: Polsce, Niemczech, Korei Południowej, Chinach,
Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Austrii, Islandii, Portugalii,
Azerbejdżanie, Holandii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Włoszech, Hiszpanii i
Indonezji.
Koncertuje i nagrywa z wybitnymi artystami, takimi
jak: Leszek Możdżer, Yaron Herman, Joachim Kuhn, Helge Lien, Aaron Parks, Lars
Danielsson, Nils Landgren, Iiro Rantala, Marius Neset, Jacob Karlzon czy Billy
Cobham.
Piotr Schmidt, urodzony w 1985 roku trębacz jazzowy, producent
muzyczny, lider zespołów, wydawca, adiunkt na wydziale Jazzu PWSZ w Nysie.
Przez 10 lat wykładał na wydziale Jazzu AM w Katowicach. Absolwent
Akademii Muzycznej w Katowicach, na której w 2016 roku uzyskał tytuł doktora w
dziedzinie sztuk muzycznych. Piotr Schmidt to topowy trębacz polskiego jazzu.
Jest stypendystą University of Louisville 2006, ponadto w okresie debiutanckim
w latach 2006 - 2010 zdobył wiele indywidualnych nagród i Grand Prix.
Posiada na swoim koncie 16 wydanych, autorskich płyt. Od 2011 roku regularnie notowany na podium w kategorii Najlepszy Trębacz Roku w ankiecie Jazz Top magazynu Jazz Forum uzyskując 1 miejsce w ankiecie za 2023 rok!
Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Leszek
Możdżer, Mino Cinelu, Mietek Szcześniak, Kuba Badach, Ewa Bem, Krystyna
Prońko, Ten Typ Mes, Miuosh, Walter Smith III, Matthew Stevens, Alex Hutchings,
Harish Raghavan, Ernesto Simpson, Jonathan Barber, Zbigniew Namysłowski, Jan
Ptaszyn Wróblewski, Włodzimierz Nahorny, Wojciech Karolak, Henryk Miśkiewicz,
Maciej Sikała, Mariusz Bogdanowicz, Wiesław Pieregorólka, Grzech Piotrowski,
Wojciech Niedziela, Wojciech Myrczek, Apostolis Anthimos, Marek Napiórkowski,
Dominik Wania, Paweł Kaczmarczyk czy Paweł Tomaszewski.
Więcej o artyście: https://www.schmidtjazz.com/
Więcej o wydawnictwie SJRecords: https://sjrecords.eu/
Jazz Top (Jazz Forum) 2023:
Trębacz Roku:
1 miejsce - Piotr Schmidt
(...) Młody artysta porwał publiczność, a brzmienie jego trąbki okazało się
absolutnie niepowtarzalne. (...) Piotr Schmidt jest artystą niezwykłym i
najciekawszym trębaczem młodego pokolenia. Jego flagowy album „Tribute to
Tomasz Stańko” lokuje go w gronie najważniejszych pretendentów spuścizny
legendarnego trębacza. Ale także otworzył drogę do „złotej kolekcji” polskiego
jazzu i prestiżowych estrad.
Dionizy Piątkowski, Era Jazzu
Piotr Schmidt to trębacz jazzowy, a zarazem kompozytor, aranżer o wyjątkowej
smykałce do reinterpretowania, muzyk z bardzo otwartą głową pełną niezwykłych
pomysłów, dźwiękowy erudyta a zarazem bardzo pokornie odnoszący się do
muzycznej tradycji polskiej i światowej muzyki jazzowej.
Adam Dobrzyński, dziennikarz radiowy, adamdobrzynski.blogspot.com
Wydane w minionych latach płyty kwartetu Piotra Schmidta usytuowały tego świetnego
trębacza – i szalenie ciekawego kompozytora – w kręgu najoryginalniejszych
twórców na polskiej scenie jazzowej.
Tomasz Janas IKS / Poznań
(...)Piotr Schmidt jest obecnie jednym z najbardziej twórczych polskich
muzyków. W czerwcu 2024 kończy 39 lat, a najnowszy album jest już szesnastym w
jego artystycznym dorobku. I - podobnie jak poprzednie - znakomitym! O uznaniu
tego albumu świadczą świetne recenzje, ale też zwycięstwo w wielu ankietach na
najlepszą płytę jazzową minionego roku w Polsce. (...) W moim przekonaniu
niewiele jest w polskim jazzie płyt, na których zespół brzmi w sposób aż tak
jednolity, spójny jak na "Hearsay". Piotr Schmidt Music osiągnął w
tym prawdziwe mistrzostwo. (...)
Mirek Dziewa, audycja "Bliżej Jazzu" (Radio
Nadzieja).
26 września 2024, godz.: 19:00
Piotr Schmidt Int. Sextet ft. Aaron Parks,
Mino Cinelu & Adam Bałdych
- Wieczór z Komedą! Gwiazdy Jazzu w NFM Wrocław!
Koncert nawiązuje także do dwóch niezwykle nagrodzonych płyt Piotra Schmidta:
- Komeda Unknown 1967 / Hearsay
W składzie:
Komeda Unknown 1967
Kiedy świat myślał, że z twórczością Komedy zrobiono już wszystko,
niespodziewanie, pod wrażeniem płyty „Tribute to Tomasz Stańko” (SJRecords,
2018), do Piotra Schmidta zwrócił się Krzysztof Balkiewicz – Prezes
Stowarzyszenia Opieki Nad Spuścizną Krzysztofa Komedy, który przekazał mu sześć
odnalezionych w archiwum i nieopublikowanych dotąd kompozycji tuza Polish
Jazzu. Te utwory miały mieć swoje miejsce na płycie „Moja słodka europejska
ojczyzna”, jednak finalnie się na niej nie ukazały i przepadły… Do momentu,
kiedy na warsztat wziął je właśnie Piotr Schmidt. Trębacz owe znaleziska
zaaranżował i wydał w 2022 roku na albumie „Komeda Unknown 1967”. Jak
przekonuje sam Balkiewicz: „Piotr Schmidt wraz z przyjaciółmi oddał hołd
Krzysztofowi Komedzie w 90. rocznicę jego śmierci w sposób absolutnie genialny.
Wydaje się, że nasza europejska ojczyzna czekała na tę muzykę…”.
Więcej o płycie „Komeda Unknown 1967”:
https://sjrecords.eu/pl/produkt/piotr-schmidt-international-sextet-komeda-unknown-1967
Hearsay
Album zrodził się w tym samym czasie co ‘Nieznany Komeda’. A przynajmniej
materiał na tę płytę został zarejestrowany podczas tej samej sesji nagraniowej.
Pokazuje ona jednak nowy kierunek w twórczości Piotra Schmidta, który objawia
się pewnym eklektyzmem dwóch muzycznych światów, w których trębacz uczestniczył
do tej pory równolegle. Tytułowa ‘pogłoska’ ujawnia jednak słuchaczowi właściwy
sens tej muzyki. Na nowy album Schmidta składają się opowieści, które krążą
wokół artystów, ich życia i dokonań, ale nie tylko. „Hearsay” odnosi się do
zasłyszanych informacji bez potwierdzenia, które często prowadzą do
nieporozumień i zafałszowanego postrzegania rzeczywistości. Ta muzyka staje się
dla Piotra przestrzenią do starcia się z tymi pogłoskami za pośrednictwem jego
muzyki, by finalnie spróbować dostrzec nagą prawdę, wolną od subiektywizmu. Z
jakimi ‘hearsays’ zmierzą się Piotr Schmidt International Sextet i goście
podczas koncertu w NFM?
Więcej o płycie „Hearsay”:
https://sjrecords.eu/pl/produkt/piotr-schmidt-international-sextet-hearsay
Aaron Parks to
wybitny amerykański pianista jazzowy, którego
kariera muzyczna rozkwitła dzięki współpracy z Terencem Blanchardem.
Już w wieku 14 lat rozpoczął edukację na University of Washington, by wkrótce
przenieść się do Manhattan School of Music w Nowym Jorku, gdzie studiował pod
okiem znanego pianisty Kenny'ego Barrona. Przełom w jego karierze nastąpił, gdy
w wieku 18 lat dołączył do zespołu Blancharda, z którym nagrał cztery albumy, w
tym nagrodzony Grammy "A Tale of God's Will (A Requiem for Katrina)".
Parks zyskał uznanie nie tylko jako członek zespołu
Blancharda, ale także jako wszechstronny sideman, współpracując z takimi
artystami jak Christian Scott, Kendrick Scott, Gretchen Parlato, a także będąc
częścią kwartetu James Farm razem z Joshua Redmanem. Warto zauważyć, że jego
solowa kariera również rozwijała się dynamicznie; Parks wydał swoje pierwsze
cztery albumy w wytwórni Keynote Records między 1999 a 2002 rokiem. W wytwórni
Blue Note zadebiutował w 2008 roku albumem "Invisible Cinema", którym
podbił serca fanów jazzu na całym świecie, a później wydał m.in. dwa albumy dla
ECM.
Aaron Parks jest uznawany za jednego z najbardziej
wpływowych pianistów jazzowych swojego pokolenia. Jego muzyka, charakteryzująca
się subtelnym połączeniem tradycji z nowoczesnością, odzwierciedla wpływ Alice
Coltrane i Shirley Horn, podkreślając znaczenie przestrzeni i subtelności w
kompozycji i improwizacji. Wkład Parksa w światową scenę jazzową jest
niezaprzeczalny. Jego unikatowy styl i wszechstronność, zarówno jako lider
zespołu, jak i akompaniator, sprawiają, że jest ceniony przez szerokie grono
słuchaczy i muzyków. Aaron Parks inspiruje kolejne pokolenia jazzmanów, łącząc
w swojej muzyce piękno z absurdem, co czyni go jednym z najciekawszych
pianistów swojej ery.
Mino Cinelu
to francuski muzyk specjalizujący się w grze na instrumentach perkusyjnych,
kompozytor i producent muzyczny mieszkający na stałe w Nowym Jorku.
Światową sławę perkusjonalisty zyskał w roku 1981,
biorąc udział w trasie koncertowej Milesa Davisa (wówczas pierwszej, po
pięcioletniej przerwie) oraz tworząc wraz z Alem Fosterem i Marcusem Millerem
sekcję rytmiczną na podwójnym albumie Davisa „We Want Miles”, który był zapisem
z kilku koncertów z tej trasy. W tym okresie współpracował też z Weather
Report, m.in. na płycie Sportin' Life oraz This Is This! grając również na
gitarze.
Występował z wieloma uznanymi artystami i zespołami
jazzowymi oraz popowymi, jak m.in. Dizzy Gillespie, Gil Evans, Pat Metheny,
Cassandra Wilson, Herbie Hancock, Wayne Shorter, Branford Marsalis, Al Di
Meola, Paquito D’Rivera. Jest dwukrotnym zdobywcą nagród Grammy. W Polsce
współpracował m.in. z Anną Marią Jopek, Leszkiem Możdżerem czy Markiem
Napiórkowskim.
Adam Bałdych,
wybitny skrzypek i kompozytor. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii
Muzycznej w Katowicach. Od 2012 roku związany z wydawnictwem ACT.
Nazywany „cudownym dzieckiem skrzypiec”, karierę
rozpoczął w wieku 14 lat. Szybko został okrzyknięty innowatorem łączącym
dokonania muzyki poważnej i współczesnego języka skrzypcowego z talentem
improwizatorskim.
W krótkim czasie stworzył własny styl, który stał się
inspiracją dla nowej generacji improwizujących skrzypków. Swoją muzykę
prezentował na najważniejszych festiwalach jazzowych, w prestiżowych salach
koncertowych, m.in. w: Polsce, Niemczech, Korei Południowej, Chinach,
Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Austrii, Islandii, Portugalii,
Azerbejdżanie, Holandii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Włoszech, Hiszpanii i
Indonezji.
Koncertuje i nagrywa z wybitnymi artystami, takimi
jak: Leszek Możdżer, Yaron Herman, Joachim Kuhn, Helge Lien, Aaron Parks, Lars
Danielsson, Nils Landgren, Iiro Rantala, Marius Neset, Jacob Karlzon czy Billy
Cobham.
Piotr Schmidt, urodzony w 1985 roku trębacz jazzowy, producent
muzyczny, lider zespołów, wydawca, adiunkt na wydziale Jazzu PWSZ w Nysie.
Przez 10 lat wykładał na wydziale Jazzu AM w Katowicach. Absolwent
Akademii Muzycznej w Katowicach, na której w 2016 roku uzyskał tytuł doktora w
dziedzinie sztuk muzycznych. Piotr Schmidt to topowy trębacz polskiego jazzu.
Jest stypendystą University of Louisville 2006, ponadto w okresie debiutanckim
w latach 2006 - 2010 zdobył wiele indywidualnych nagród i Grand Prix.
Posiada na swoim koncie 16 wydanych, autorskich płyt. Od 2011 roku regularnie notowany na podium w kategorii Najlepszy Trębacz Roku w ankiecie Jazz Top magazynu Jazz Forum uzyskując 1 miejsce w ankiecie za 2023 rok!
Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Leszek
Możdżer, Mino Cinelu, Mietek Szcześniak, Kuba Badach, Ewa Bem, Krystyna
Prońko, Ten Typ Mes, Miuosh, Walter Smith III, Matthew Stevens, Alex Hutchings,
Harish Raghavan, Ernesto Simpson, Jonathan Barber, Zbigniew Namysłowski, Jan
Ptaszyn Wróblewski, Włodzimierz Nahorny, Wojciech Karolak, Henryk Miśkiewicz,
Maciej Sikała, Mariusz Bogdanowicz, Wiesław Pieregorólka, Grzech Piotrowski,
Wojciech Niedziela, Wojciech Myrczek, Apostolis Anthimos, Marek Napiórkowski,
Dominik Wania, Paweł Kaczmarczyk czy Paweł Tomaszewski.
Więcej o artyście: https://www.schmidtjazz.com/
Więcej o wydawnictwie SJRecords: https://sjrecords.eu/
Jazz Top (Jazz Forum) 2023:
Trębacz Roku:
1 miejsce - Piotr Schmidt
(...) Młody artysta porwał publiczność, a brzmienie jego trąbki okazało się
absolutnie niepowtarzalne. (...) Piotr Schmidt jest artystą niezwykłym i
najciekawszym trębaczem młodego pokolenia. Jego flagowy album „Tribute to
Tomasz Stańko” lokuje go w gronie najważniejszych pretendentów spuścizny
legendarnego trębacza. Ale także otworzył drogę do „złotej kolekcji” polskiego
jazzu i prestiżowych estrad.
Dionizy Piątkowski, Era Jazzu
Piotr Schmidt to trębacz jazzowy, a zarazem kompozytor, aranżer o wyjątkowej
smykałce do reinterpretowania, muzyk z bardzo otwartą głową pełną niezwykłych
pomysłów, dźwiękowy erudyta a zarazem bardzo pokornie odnoszący się do
muzycznej tradycji polskiej i światowej muzyki jazzowej.
Adam Dobrzyński, dziennikarz radiowy, adamdobrzynski.blogspot.com
Wydane w minionych latach płyty kwartetu Piotra Schmidta usytuowały tego świetnego
trębacza – i szalenie ciekawego kompozytora – w kręgu najoryginalniejszych
twórców na polskiej scenie jazzowej.
Tomasz Janas IKS / Poznań
(...)Piotr Schmidt jest obecnie jednym z najbardziej twórczych polskich
muzyków. W czerwcu 2024 kończy 39 lat, a najnowszy album jest już szesnastym w
jego artystycznym dorobku. I - podobnie jak poprzednie - znakomitym! O uznaniu
tego albumu świadczą świetne recenzje, ale też zwycięstwo w wielu ankietach na
najlepszą płytę jazzową minionego roku w Polsce. (...) W moim przekonaniu
niewiele jest w polskim jazzie płyt, na których zespół brzmi w sposób aż tak
jednolity, spójny jak na "Hearsay". Piotr Schmidt Music osiągnął w
tym prawdziwe mistrzostwo. (...)
Mirek Dziewa, audycja "Bliżej Jazzu" (Radio
Nadzieja).
Proszę włączyć obsługę ciasteczek